Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Tjohooo...

Av Pauline Karlsson - 3 november 2011 12:18

Kom på mig själv med att jag helt glömmer av å blogga, behovet av det är inte lika stort nu som när man jobbar. Tror det har att göra med att nu när man pluggar så får man mer tid till att tänka och man skriver typ hela dagarna medans när man jobbar så behöver man skriva av sig på ett helt annat vis och skaka av sig alla intryck å händelser på jobbet, detta är vad jag tror i alla fall.

När det gäller pluggandet så går det kanon, har ju haft 2 omgångar med inlämningsuppgifter som vi fått tillbaka...å jag e jättenöjd. Nu sista gången hade jag högsta möjliga betyg på alla mina uppgifter, har inte behövt komplettera en enda gång så det känns skönt. Klassen är helt underbar å man har fått jättebra kontakt med många...vilka härliga människor det finns ute i "stora vida världen"  

Nu har jag fått reda på var jag ska va på min första praktik som kommer ha sin start v. 48, det blir på IVA på sjukhuset i Varberg, för er som inte vet vad IVA står för så är det: Intensivvårdsavdelningen, det ska bli rikitgt spännande, nu väntar jag på schema för den perioden så jag kan börja pussla ihop allt, för just dom 3 veckorna som jag gör praktik så ska Stefan på utbildning nere i skåne och är bara hemma på helgerna, men eftersom jag har en så snäll mamma och svärmor så har dom lovat å hjälpa mig med barnpassning på kvällar och vid eventuella sjukdomar som kan uppkomma hos barnen, själv har jag bestämt mig för att inte får bli sjuk just då!!!

När det gäller träning och så i mitt liv, så försöker jag ta promenader då och då...riktiga powerwalks är det som gäller, härom dagen när jag var ute å gick i ösregnet så fick jag för mig å springa...det va faktiskt lite kul, MEN eftersom huden inte e så fast längre sen man tappat 70 kg så hade jag nog behövt ha gördel både här å där... och fick så in i HELV.... ont i magen efteråt där bråcket är, så får nog ta de lugnt....men riktiga powerwalks e ju inte fy skam de... 

Sen så går jag ju på bugg på torsdagar, å det är sååååååå KUL, jag lovar er!! Så är man ute efter å svettas ordentligt så kan jag rekomendera bugg...har ALDRIG svettats så mycket som jag gör då, det är sant! Å trots det så är de så himla kul....så ikväll gäller det igen och på måndag är det avslutning vilket jag förtränger, för jag vill verkligen inte sluta, vill ju hålla på å bugga hela tiden!! Så jag, Camilla och Mattias  (dom jag åker med) får nog börja ha lite privatlektioner hemma så vi inte tappar det helt!!  

Nä nu ska jag övergå till psykiatrin å läsa lite om Borderline igen....sen blir det ett litet röj här hemma, så slipper man ju det i morgon! 

Ha de bäst alla......KRAMAR Pauline



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Karlsson - 29 december 2011 15:37

tomossen2.blogspot.com   Detta är den nya adressen för er som vill följa mig.... ...

Av Pauline Karlsson - 27 december 2011 10:01

Hoppas att alla haft en riktigt bra jul, å umgåtts med nära å kära!   Tyvärr så har min kropp inte varit med mig dessa sista dagarna, får se vad det blir av de!! Håller alla tummar jag har för att det inte e ngt som hänt, men peppar, peppar känns a...

Av Pauline Karlsson - 19 november 2011 19:34

Ja då va de helg igen. Måste börja me å tala om att jag även fixat poraktiken i Palliativ vård, kände att jag verkligen ville komma till Palliativa vårdenheten i Falkenberg och såg min chans att ringa å prata med dom...så jag pratade med deras chef o...

Av Pauline Karlsson - 16 november 2011 12:43


Just nu känner jag mig jättelycklig...fick mail från vår lärare om att vi får försöka ordna barn- och ungdomspraktiken själva v. 3-4, fick lite panik kan jag villigt erkänna då vi är många från halland som slåss om platserna! Men jag samla kraft oc...

Av Pauline Karlsson - 7 november 2011 09:11

      Ja denna veckan kan jag bara säga, e helt fullspäckad!!  Alla andra lägger ju upp i sina bloggar hur det ser ut i veckan å de ska jag me göra nu...hihi   Måndag:  8-15 Plugga 15.00 Hämta på dagis 15.15 Läxor me Oliwer 17.00 Gym...

Presentation


Tomossens ljuvliga vrå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards