Alla inlägg under januari 2011

Av Pauline Karlsson - 26 januari 2011 13:14

Visst ser det mysigt ut...tänk å få göra något man drömt om hela livet, kan det verkligen bli verklighet någon gång?!

Har varit å fikat hos mina kära svärföräldrar idag å min svärmor Kerstin får mig alltid å halka in på dessa tankar, på något vis försöker jag inte prata om mina stora drömmar men jag vet ju innerst inne att de egentligen är något jag skulle vilja ägna mitt liv åt...ni har väl sett på Familjen annorlunda, familjen från Dingle som öppnar ett café/inredningsbutik i ett...I LOVE IT, precis sååååå vill jag me göra, men på landet...som här på Tomossen:-) Slut ögonen för en liten sekund å tänk er ladan här på Tomossen me loftet å allt, mamma å Bosses underbara lada som inte används till så mycket mer än å bara reta mina drömmar:-)

Tänk att här få ha ett litet lantcafé med bara hembakade godsaker å så en liten inredningsbutik i ett...å mitt i detta en lekhörna för barn. Hit kan gammal som ung komma för å bara va...Åhhh så underbart!!

Får nog lämna dessa tankar för en stund, för mitt id´eförråd som jag har inom mig håller på å explodera:-)




Av Pauline Karlsson - 20 januari 2011 20:26

Mina goa biscotti som jag baka här om dagen, de får jag göra snart igen...hur enkelt som hellst...    Mys me Nowa....

  ÄLSKADE,ÄLSKADE lilla Wilda................

  

En stolt barnvakt......


Började med å lägga ut bilder som jag legat å väntat på att få bli publicerade.

Nu till min rubrik, ja orolig e vad jag är och har varit nu i 2 dagar.

I går när Stefan kom hem från jobbet så berätta han att dom(med makt) på jobbet hade sagt att om han vägrar börja jobba skift så kan han bli avskedad!

Helt sjukt, å han som precis gått med i brandkåren och fått ett OK, han har ju lagt ner en massa tid å utbildning å så har dom mage¨å komma med något sånt här när dom vet att det var svårt å få ihop de för oss ändå när det gäller kvällar, eftersom jag har ett arbete där jag måste jobba ett visst antal kvällar på 6 veckor å 2 av dom veckorna har Stefan jour å då kan jag inte jobba kväll å på måndagkvällar har han övning å då kan jag inte heller jobba kväll utan måste lägga dom kvällarna på resterande dagar! Å skulle han nu börja med skift skulle de betyda att jag inte skulle kunna jobba kväll 4/6 veckor å då skulle jag få jobba kväll varj dag under dom 2 resterande v...ja typ så skulle de bli å våra barn skulle bli lidande, vilket jag INTE vill utsätta dom för, å hur skulle de bli mellan oss....vågar inte ens tänka på vilken sits dom skulle sätta oss i , alltså "dom" me "makt"!!!!!

Men nu håller vi tummarna för att dom inser vad dom håller på med å jag vet att dom klarar sig inte utan honom....inte jag heller  



























BIO

Av Pauline Karlsson - 18 januari 2011 14:41

I dag har de varit en mysig innedag kan man säga, grått å dimmigt ute...riktigt trist. Började morgonen me att Frida kom hem å åt frukost me mig å Nowa. Sen fixa jag till lite lunch å sen trampa vi ner till Tomossen 1 på lite besök å kaffe, Nowa lekte me lego förfullt å fick även lämnat en beställning till Bosse, ja e han så dum så han frågar vad hon tycker han ska handla när dom åker till affären så får han skylla sig själv, så hon blev lovad både isglass, båtglass å strutglass...Hm,hm...själv tycker jag de låter KALLT!!

Om en stund ska jag åka å hämta upp Frida, vi ska på bio...ska se Svinalängorna äntligen! Tack syster Jenny för att vi fick dina biljetter som går ut i morgon å som du inte hinner förbruka!!

  

Av Pauline Karlsson - 18 januari 2011 10:48

  


Åhhhhh vad jag älskar denna, men ännu finns den inte i mitt hem....men när den finns här, Ja de e bara frågan om NÄR, vilket inte blir än på ett tag då den är såååå dyr...men någon gång ska den bli min punkt slut!!

Av Pauline Karlsson - 12 januari 2011 08:08

Japp idag så har jag nått mitt nästa delmål som jag i ordningen inte kan komma ihåg just nu, men kanske att de e delmål 7.....-60 kg, känns helt ofattbart. När jag tänker tillbaka till för ett år sen när jag kollade på en blogg jag följer av en tjej som då hade gått ner just 60 kg, å jag kunde bara inte fatta att man kunde tappa så många kg, å nu e jag där själv...helt otroligt!!!

Men vad ska man sätta upp som nästa mål? Ja, de går ju långsammare å långsammare å gå ner ju mer man gått ner å ju längre tiden går, men vi säger väl -65 kg då, för trots allt så har jag ju en hel del byxor ute i affärerna å komma i, å då tänker jag på just jeans, för de e ju inte lika lätt som å komma i vanliga svarta byxor, så än e de nog en bit kvar, men som sagt vi tar de sakta men säkert så hoppas vi huden ska följa med någorlunda med.

Nu har jag avnjutit en tallrik fibergröt + youghurt, väntar me kaffet tills Kimå Wilda kommer vid 9.30, å då ska hon slinga mitt urtråkiga hår....Hoppas på ett rejält lyft!

Av Pauline Karlsson - 9 januari 2011 19:18

Glömde ju säg att jag ÄNTLIGEN fått tid till en läkare på kirurgen, "bara" 1 1/2 år försent. Självklart så jobbar jag ju den dagen men de får bli sem. Sen så hoppas jag inte de dröjer allt för länge innan de blir op ,vill ju inte att de ska bli ännu större...för nu e de STORT!!! Så vi hoppas på de bästa.

Av Pauline Karlsson - 9 januari 2011 16:32

I morgon börjar skola å dagis som vanligt igen, ska bli skönt me lite vanliga rutiner .Känner att barnen behöver detta, bråkar å retas me varandra hela tiden. I lördags skulle ju Stefan å Oliwer till Halmstad på innebandysammandrag, men det sluta med att Stefan bara lämna av Oliwer å Wille på Övrevi å sen fick han åka hem, mådde illa...Vår första tanke: MAGSJUKA  , men dagen gick å jag åkte å jobba, å när söndagen kom så var det som bortblåst, tur de!!

Idag har jag varit iväg å handlat lite då kylen gapa efter mat, sen har faktiskt Stefan städat här hemma...kors i taket  

Vi har även ätit vår första semla i år, ja de e väldigt tidigt men nu blev de bara så å tyvärr va den inte go heller, torr å bedrövlig så semlor från östras blir de aldrig mer!!

När jag kolla igenom Nowas lådor innan idag så insåg jag snabbt att hon har dåligt me kläder som egentligen e lagom, så gick in på HM:s sida å beställde lite till henne, de e faktiskt mycket som e lika billigt där som på Gekås, jag menar en långärmad topp för 49.50 å långa shorts för 29.50 m.m....de e riktigt billigt å bra kvalite´t. Så nu ser Nowa fram emot att det ska komma på posten...

Har dragit på mig en hemsk förkylning, ljuger inte om jag säger att jag nyst 50 ggr idag...men men e de inte de ena så e det de andra sa flickan som blödde näsblod.

Förresten har jag sagt hur nöjd jag e med min nya mobil....SJUKT nöjd, å jag lär mig sakta men säkert de där me touch!!

Av Pauline Karlsson - 7 januari 2011 14:40

Min rygg säger verkligen ifrån just nu...men känner ändå att de e lika bra å köra tills det inte går alls, ja menar rätt som det e säger de stopp å då blir man ju sjukskriven så de e bäst å passa på å jobba medans de går!

Men de e ju inte kul när man blir inbeordrad en lörkväll, speciellt inte när man jobbat 2 helger i sträck nu, både jul å nyår så de hade varit skönt me en hel helg ledigt...får väl ta sem en helg i stället snart !

Barnen e ute å kör fyrhjuling å jag själv sitter här å känner att orken inte tar mig ut...får se om de blir bättre om en stund, får gå å ta en värktabl så jag blir människa igen, detta går inte!!

Vädret e ju helt UNDERBART ute å jag vill bara ut men hur gör man när kroppen säger NEJ...de e nog bara å gilla läget!

Ha de nu kul alla andra, för de ska jag NOT!!

(Vet att detta blev ett deppigt inlägg, så lovar att nästa inlägg blir lite mer uppåt!)

Presentation


Tomossens ljuvliga vrå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards