Alla inlägg under april 2011

Av Pauline Karlsson - 21 april 2011 18:28

Påsken närmar sig med stormsteg, har haft sem nu i 4 dgr å har verkligen haft underbart väder...I tis var vi i Ljungby i småland å hälsa på syster Hanna å hennes Markus, riktig mysig dag så såna får de bli fler  

Sen så har de blivit mkt utomhus, Nowa cyklar som bara den nu utan stödhjul, de enda hon inte riktigt kan e just å starta själv, men de kommer de med...jätteduktig e hon!! Oliwer har varit lite med kompisar men mest har han viljat ägna tid ihop med oss...inte så länge till kan jag tro så de gäller å ta till vara på dessa tillfällen   

I morgon långfredag jobbar jag till 15 sen så e det bara iväg å hämta Nowa på barnkalas å sen hem å städa, förbereda en del av maten som vi ska ha på Påskafton, lite orolig e jag eftersom jag varken gjort huvudrätten eller desserten tidigare så det blir spännande, ska även baka ett bröd å göra en egen ost men kul blir de. Dom som kommer till oss är: Helen o Glenn å deras son Fredrik, Helen o Ove, och Mor o Bosse å Cornelis å Bianca, Mamma skulle egentligen jobbat till 20 å kommit efteråt men nu har hon gått å skadat sitt finger så hon bidde sjukskriven, så nu får hon minsann va med hela kvällen, kul för oss men kanske inte lika kul för henne som har såååå ont!

För er alla som jag inte träffar, önskar jag en riktigt GLAD PÅSK!!  


Av Pauline Karlsson - 8 april 2011 13:28

Fick precis ett telefonsamtal från Op-kordinatorn på Kungsbacka sjukhus som sa att jag måste komma dit redan 7.30 på op-dagen för min op kommer ta längre tid än man tänkt, eftersom jag nu gjort röntgen så har dom ju fått bilder på hur stort det är och hon sa bara att det är en STOR försvagning i bukväggen(alltså bråcket är stort) Man blir ju inte direkt mindre nervös när hon säger så! Men hade dom tagit tag i detta för 2 år sen när röntgen gjordes å dom upptäkte det så hade det kanske inte behövt bli så stor op...eller?

Alltså jag är såååå J-A NERVÖS inför denna op, på något vis så känner jag att ngt kommer gå fel, ja, jag vet att man ska se positivt på allt men denna gången kan jag inte det, det är jättejobbigt!!

Måste ha ett späckat schema fram tills den dagen så jag slipper tänka på det så mkt, får försöka hinna med allt kul jag vill göra å ha de så bra som möjligt!!


Av Pauline Karlsson - 7 april 2011 15:20

Ja sjukstuga kan man kalla de vi har haft här hemma nu, Oliwer åkte på magsjuka i mån morse, inte alls kul! Det va bara till å åka hem å ta hand om honom sen så kom Stefan hem på tis fm och mådde inte heller riktigt bra, själv skulle jag gå å jobba kl 17 men fick bli hemma då det körde i min mage, men man blir ju lite besviken när de inte vill bryta ut helt på oss 2 så idag har Stefan jobbat å Oliwer är tillbaka i skolan å jag e ledig å går på mitt helgpass i morgon kl 15. Har mest varit rastlös av å va hemma så det har blivit en del bakning och idag har vi mest njutit av solen och varit en sväng i Fbg å sen hos Britt å druckit kaffe. I falkenberg va det bara meningen jag skulle köpt ögonbrynsfärg på lindex, men självklart hade dom rea där å då kunde man ju inte riktigt låta bli....så det bidde 3 nya fynd för 248 kr!!

Alltså det är en sån häftig känsla...innan så kunde jag börja gråta när jag stod i provrummet för att STÖRSTA storleken inte ens passa, å nu börjar jag nästan gråta för att jag får gå å hämta mindre storlek, känslan över att inte behöva ha det största jämnt!

Som sagt man är ju opererad i magen inte i hjärnan, å man tar fortfarande stora storlekar med sig in i omklädningsrummet för man har inte fattat där uppe (i hjärnan) att man behöver mindre!!

Se bara på min vinterjacka som jag har i stl. 44, den börjar bli för stor, kommer inte kunna ha den nästa vinter och nu behöver jag vårjacka å i samma märke som min vinterjacka så är jag nu nere i stl. 42, passar hur bra som hellst. Så nu önskar jag att jag kunde köpa den, en vit...men den kostar dock 1299:-  

Lägger ut lite bilder här från sista tiden....


  Här har ni mina 3 fynd jag gjorde idag.....   En dag på Vallarna i förra veckan...   Sååååå söta   Ja, som ni ser är jag lite rastlös ibland...så måla e ju alltid kul...   SUPERgoda frallor me russin....   Grova tekakor...oxå goa   Nowa in action i sandlådan...   MYSPYS  

Stora bullbaket i går...    Bara ÄLSKAR solen en dag som denna.....

Av Pauline Karlsson - 2 april 2011 16:15

Som jag skrev i förra inlägget så skulle jag ju upp till röntgen m.m i Kungsbacka  i tis, men det blir inte den preliminära tiden den 3 maj utan den 26 maj, lika dum vecka då eftersom Stefan även har jour å jobbar kväll då, men vi får lösa det, eller vi MÅSTE lösa det helt enkelt.

Men de betyder ju i alla fall att jag kan följa med till Helsingborg den 14 maj å även va med på cykelfesten i år, men eftersom Stefan har jour så hoppar vi cykelfesten å hittar på ngt annat i stället, brukar ju bli fint väder då i alla fall:-)

Idag har jag,Oliwer, Kim å Wille varit inne i stan, vi var först på surfers å sen på Partaj, Oliwer å Wille tyckte de va såååå mkt roliga grejer där inne, medans jag kanske inte tyckte det var en så barnvänlig affär:-)

Sen så åkte vi till Varbergs barnmarknad, borde åkt dit först tror jag men vi fick fyndat lite i alla fall, begagnade kläder e ju toppen, billigt om inte annat.

Nu ska jag gå å fixa till mig lite å sen blir de kalas i Tomossens lada....Hanna fyller ju 20 i morgon å Markus fyller ju 25 år:-)


Presentation


Tomossens ljuvliga vrå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards