Alla inlägg under maj 2011

Av Pauline Karlsson - 31 maj 2011 14:04

Han berättade att jag kommer ha väldigt ont en lång tid framöver men att det blir bättre, tyvärr kunde dom inte laga hålet som bråcket stack ut från, dom började sy men det gick inte eftersom det var för stort sa han så det enda dom kunde göra var å fästa nätet, vad jag fatta de som så ska man egentligen trycka tillbaka bråcket, laga hålet och sen sätta nätet, men nu blev det ingen lagning utan bara nätet!

Så det känns ju fortfarande som att man känner bråcket, men vi får se hur det blir när allt är läkt! Ser ut som en pricktavla på magen, kanske skulle ta å tatuera in siffror så ser jag ut som en piltavla, coolt!! 

Han skrev läkarintyg med en gång och sa att han skriver 4 veckor men att när dom 4 v gått så måste jag ringa för han kommer sjukskriva mig ngr veckor till sa han, för jag får absolut INTE anstränga mig å speciellt inte med mitt jobb. Så det innebär att jag kommer vara sjukskriven under min sem en del, så det får bli en lugn sem till en början i alla fall.

När jag kom upp på avd på kvällen så kom Stefan o barnen å hälsa på mig, Nowa var helt skräckslagen, jag fick inte ens röra henne...hon bara stod å titta på mig!!

Sen kom natten å jag sov typ ingenting, fick smärtstillande hela tiden och hade sååå ont, kisseriet krånglade med så dom fick tappa mig på urin på natten och dagen efter kom det igång å då började istället magen krångla, så under fre,lör och sön fick jag hur mycket laxermedel som hellst å inget hjälpte, jag fick 4 st stora vattenlavemang typ, säkert 8 microlax, ca 10 påsar forlax, 2 stora katrinplommondryck, 40-50 laxoberaldroppar.......inget hjälpte!

På söndagen klara jag inte av varken å äta eller dricka på em/kv till slut mådde jag så illa å ville bara spy men kunde inte, så på sönkvällen kl 22.30 går jag på toan å tar på mig en handske och tar lite tvål å för upp sen tog det knappt 30 min...sen braka magen loss, HERREGUD säger jag bara, det var som Flumeride på liseberg, ni vet sista backen....herre jävlar, kom till ro vid 02 ca å då hade jag väl varit på toan en sådär 8-9 ggr.

På söndagen var de riktigt gött me frukost å sen så var de bara å invänta läkaren, därefter kom mamma upp å hämta mig.

Så nu är jag hemma, å ska jag va ärlig så känns det inte bra...har så fruktansvärt ont och just det att se allt som behöver göras, det klarar inte jag...så ska jag fixa de så får jag nog ha en ögonbindel för ögonen me i ngn veckas tid!

Men jag är såååå tacksam för alla runt omkring mig, ni är så snälla!

Idag har syster Frida varit här å plockat ur diskmaskinen och strykt och hängt upp mina köksgardiner och sen så fixade hon lunch till oss, jag har mest legat på soffan å kännt mig lat å haft dåligt samvete...men jag vet ju att detta inte varar för evigt å att jag snart är på benen igen, så jag måste se framåt!!



Av Pauline Karlsson - 30 maj 2011 09:53

Ja nu var op över och allt har gått bra, tror jag i alla fall.I torsdags på vägen upp var jag bara orolig över att ja skulle bli hemskickad pga av min hemska förkylning, å de som var mest typiskt var ju att jag fått hosta, så jag hosta hela vägen upp till kba, typiskt:-S Väl framme på opavd. Så kom dom och ropa in mig å de var bara för Stefan att åka hem, in i ett rum direkt å på med op.kläder sen så fick ja lägga mig på en säng å dom koppla på slantar, gav mig massa piller, å de enda ja kunde tänka på de va å inte hosta, till slut va ja bara tvungen å säg att jag har sån hosta, å deras följdfråga direkt blev: men du känner dig inte förkyld va? Å vad svara pauline snabbt? - Nej nej absolut inte:-/ fy skäms pauline att du ljög så, tänk på vad som kunde hänt!!! Lovar att ja aldrig mer ska ljuga vid sådana lägen! Strax innan 8.30 rullar dom in mig till opsalen och förbereder, sen somnar jag gott.Vid 13.30 är op färdig å jag blir inrullad till uppvaket å får ligga där, nu kommer jag inte igång med å kissa så får ligga där länge, jag skakar också efter op pga spänningar å för at jag fryser, så får ett stort värmetäcke + filtar m.m Fernando kommer o berättar att op tog lång tid, 5 timmar o att det var mtvist större än vad röntgen visat, det var precis att nätet räckte som dom best till min op, å då är ändå nätet 20x25 cm. Fortsätter blogga på min dator när ja kommer hem, går segt på mobilen, så håll er till tåls. Kram

Av Pauline Karlsson - 24 maj 2011 19:20

Hade visst redan haft me den bilden som jag la upp senast i förra inlägget:-) Bloggar nog lite för sällan tror jag...Kom på att jag har fler bilder jag vill lägga upp...


Hälsar på hemma hos Cecilia, Nowa ligger å myser me Otto på golvet...

   Våran lilla modell:-)   Va bara tvungen å göra en goooo rabarberpaj me jordgubbar...MUMS!!  

Av Pauline Karlsson - 24 maj 2011 18:38

Har jag otur eller har jag OTUR??

Vaknade igår med världens förkylning, så TYPISKT!!

Laddade hem med både Kan jang, nässpray, honung, halstabletter m.m Så nu e de rana rama sjukvårdsstugan här hemma, det är tis kväll idag å jag opereras på tors morgon...står i kallelsen: Vid pågående förkylning ring snarast för återbud men efter att ha läst mig till på nätet så är det bara vid feber och halsont alltså vid hög CRP som man inte ska op, klarar inte av att ställa in detta, är ju mentalt inställd på detta nu...så vill bara få det överstökat, har ju väntat sååååå LÄNGE!!

Om jag är nervös? Nej jag är inte det, just nu har jag bara förkylningen i huvudet, vill bara skrämma bort den! Å ja, jag har fortfarande känslan att något kommer gå fel, de värsta är att jag inte känner mig nervös för det längre, en väldigt konstig känsla faktiskt! Men jag kommer nog vara nervös på tors i bilen upp till Kungsbacka, bordu ju vara det i alla fall...

Jobbar 7-16 i morgon så då hinner jag nog inte tänka på det så mycket.


Här får ni ett smakprov på en av bilderna från cykelfesten, fast vårt bidrag till tävlingen är inte denna bilden, den e hemlig än så länge:-)

  Himla trevligt va de....

   Våran magnoliabuske som blommar....  Detta är dagen efter cykelfesten, sitter bakom medborgarhuset i skuggan å e inte alltför pigg kan jag säga...    Oj då...bidde inget bra...Men ni får vända på huvudet istället:-)  

Önska mig nu lycka till, så håller vi tummarna....KRAMAR!!


ÄLSKAR er Stefan, Oliwer & Nowa

Mina nära o kära, ni vet om de.....







Av Pauline Karlsson - 11 maj 2011 19:10

 

 


  Älskade underbara plats...tror jag har blivit kär i Strömma damm...


Nu är de längesen jag blogga, å de har jag fått höra så de e bäst å sätta igång då:-)

Har en del bilder jag vill dela med mig av, tex dessa från Strömma damm, Oliwer har ju börjat me fisket igen å jag kan säg att jag e såååå sugen på å börja jag me, vi får se...

I helgen som va så var de ju cykelfest här i Tvååker å jag cyklade med min kära syster Emma som var hemma på visit här i Sverige, de var riktigt kul å vi kom bara till trevligt folk å trevligt folk kom till oss, JÄTTEKUL, tyvärr har jag glömt å ta en massa kort, dom enda jag kan bidra med är detta på mig å Frida på nattens efterfest, lite suddigt å sen en bild på min outfit innan vi begav oss iväg. Självklart har jag ju några bilder från när vi var här å hittade på lite skojsiga bilder, men dom e lite hemliga tills nästa års cykelfest:-) 

 



Här kommer lite bilder från vår planeringsdag i tors, oxå den var trevlig, på kvällen fick vi pröva på å göra sushi vilket till en början var både spännande å kul men när jag väl fick smaka lite då var de inte så kul, FY F-N rent ut sagt, det var bland de värsta jag smakat, tyvärr får jag ju säga då jag verkligen sett fram emot detta!!

Som ni ser så har jag knappt rört min tallrik....BLÄÄÄÄÄÄ

         


Men de var i alla fall en rolig dag, tiden sprang iväg trots att man var seg.

.  

Nu blommar vårat körsbärsträd som bara den, betyder det att de kommer att bli körsbär tror ni? E ju snart 2 år sen vi plantera de...Hoppas,hoppas.....


Snart är det dax för min op, inte mindre än 2 veckor , tänker nästan inte alls på den men det gör andra å dom får mig å bli påmind om den...jag försöker bara blunda för det, för något säger mig att de kommer gå fel på ngt vis, vet inte varför men känslan har jag haft inombords hela tiden, jag hoppas givetvis att jag har fel...

Så nu Stefan e de bäst att du friar snart:-) Vi har skojat om detta på jobbet att om vi nån gång ska gifta oss så e de läge för de nu, så du får ta del av mitt arv  Fast å andra sidan vet du ju att jag inte bara skulle nöja mig me att gifta mig på ett papper typ utan jag vill ha mina nära å kära omkring mig, så det blir nog ändå inte nu:-)

Skämt å sido...nu ska jag kolla på tv å mysa en stund....Ha de gött!!!

Av Pauline Karlsson - 2 maj 2011 19:17

Ja då e man utan dator igen:-( lite jobbigt e de ju måste jag väl erkänna! Men inget ont som fär ngt gott med sig, ja fick äntligen tummen ur å ordna fri surf från mobilen för 69 kr/mån å så tog jag istället bort sms paketet jag har för 99 kr i mån så detta blir ju kanon:-) så nu kan jag gå in på nätet via mobilen utan dåligt samvete, gött de. Nu jobbar jag tis å ons å sen har vi planeringsdag Me jobbet på tors, vi ska hålla till på stadshotellet mellan 8-17, kommer bli en lång dag men förhoppningsvis kul dag:-) På fre e det dags för inhandling, förberedelser å städning inför cykelfesten på lör, då ska jag å syster Emma cykla ihop å vi har fått äran att tillaga varmrätt hemma hos oss;-) kommer bli görsköj:-D Nej nu ska ja åka,iväg å hämta oliwer på fotbollen, ha de gött:-)

Presentation


Tomossens ljuvliga vrå

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards